woensdag 4 april 2012

20. Update oplaad problemen Opel Ampera

Wij zijn jullie nog een update verschuldigd inzake het eerder aangekondigde gesprek met The New Motion. 
Op de eerste zonnige vrijdag van dit jaar (23 maart jl.) hadden we aan afspraak met The New Motion directeur Alef Arendsen  en zijn medewerksters Marlou de Jong  en Lieke Joosten
Na een ritje van anderhalf uur waarin de My Ampera Agent, toeval bestaat niet?, ons belde met de vraag hoe de Opel Ampera beviel, komen we aan op de keizersgracht alwaar we een parkeerplek vonden naast een oplaadpaal van de gemeente Amsterdam. Echter, u raad het al, deze paal deed het niet.
Na nog een half uur zoeken, en inmiddels te laat voor de afspraak, toch maar naar de oplaadpalen op het Frederiksplein gereden alwaar een relatie, die er tegen over werkt, als een leeuw de lege plek bewaakte tot wij arriveerden.
Door alle mooie blauw witte Smart, eh Car to Go, autootjes is er geen vrije oplaadpaal meer te vinden op de Amsterdamse grachten.



Even gebeld dat we iets later waren en snel de Utrechtse straat door lopen en de gracht op richting de Groene Bocht alwaar de The New Motion is gevestigd. Marlou stond ons buiten op te wachten en bezweet van het prachtige weer en met een groot glas water, verlaat aan de slag.


Om onze zorgen aangaan de communicatie en de oplaad problemen een beetje gestructureerd te communiceren hadden we een klein schemaatje voorbereid.


Zoals je kunt zien zijn er drie (voor sommigen die mensen kennen bij ICU vier) communicatie stromen tussen de Opel Ampera gebruiker en de organisaties waarmee deze te maken hebben.
Vervelend is daarbij ook nog eens dat The New Motion na zes uur een call centre inschakelen, en dat Opel eigenlijk precies hetzelfde doet. E-laad doet dit door de Call Centre meldkamer te noemen nota bene de gehele dag. Het gevolg hiervan is dat wij als gebruiker, in nood want we kunnen niet laden, alleen maar worden doorverbonden cq. mensen aan de lijn krijgen die inhoudelijk niets voor ons kunnen doen. 
Alef heeft dit onderkent en ondanks dat The New Motion niet verantwoordelijk is in strikt juridische zin geeft hij wel aan zich als The New Motion verantwoordelijk te voelen. We wachten echter nog even op concrete verbeteringen die Alef heeft beloofd met ons te delen.


Dit is natuurlijk van het grootste belang nu vorengenoemd schema voor alle Opel Ampera rijders in meer of mindere mate ook geld voor de komende Toyota Prius Plugin Chauffeurs en de Nissan leaf bezitters. 
Als er niet veranderd dan is onderstand wellicht het gevolg:







We houden jullie natuurlijk verder op de hoogte, en kunnen jullie in ieder geval meedelen dat ICU de palen in Winterswijk inmiddels heeft ge-finetuned voor gebruik met de Opel Ampera. Wordt vervolgt!

6 opmerkingen:

  1. Jos Siemons (Logica)4 april 2012 om 08:04

    Een aanvulling: maak een verschil tussen de partij die service provider is (de partij die de laadpas uitgeeft) en de partij die daadwerkelijk de laadinfra beheert. Er zijn diverse partijen die laadinfra beheren waar e-laad er maar één van is. De partijen die de infra beheren kunnen eventuele laadproblemen oplossen. Een service provider kan hierin faciliteren door aanspreekpunt voor jouw als berijder te zijn en je hiermee te ontzorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Jos, volgens mij is dat ook wat Alef zou willen...we vragen het hem bij deze?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yes! Ik was blij verrast met de analyse van Henk. Scherp en accuraat! We zijn druk aan het werk een aantal van de zaken op te pakken. Ik wil niks beloven voordat we het klaar hebben, dus nog even een kleine radiostilte. Maar improvements are on the way!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De laadpalen die ik tot nu toe geprobeerd hadden, op een na, allen een opdruk met instructie en met telefoonnumer t.b.v. hulp. Ik heb niet uitgeprobeerd welke hulp via die nummers echt verkrijgbaar is.
    Bij de paal zonder nummer bleek de hulp, die ik in dat geval wel nodig had, binnen bij het service-station te halen.
    Engbert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij is de reactie van Unknown van Alef?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, sorry mensen. Dat was inderdaad mijn reactie. Niet de bedoeling als Unknown te reageren, maar op de een of andere manier kwam het profiel niet door.

    BeantwoordenVerwijderen